18 Uzerche - Meyronne Dordogne

22 september 2021 - Meyronne, Frankrijk

Woensdag 22 septermber,  de zonnige afdalingen, 95km, 1370km totaal

Goed geslapen, om 8u. Miek gebeld.  Ontbijt met koffie, was wel frisjes langs de Vezere, mistig
Om half10 op de fiets, niet terug naar het dorpje, meteen steil omhoog, kreeg je het wel warm van
Paar keer mis. In xxx een boulangerie, 1 brood, 2 rozijnen broodjes. Geen bar open voor koffie, door naar Donzenac.. Half1 , mooi optijd voor lunch, pizza met sla en een alcohol vrij biertje. Water bijgevuld, wel een plaatsje. Daarna stevige helling maar ook weer een lange afdaling
Kwam door 2 steden Ussac en Brive, beiden niet zo interessant. In Brive nog een koffie gedaan en 2de rozijnen broodje gepakt, want weer een stevige helling naar Turenne, via D38 anders 10 km steil klimmetjes, nu 10 km geleidelijk 4-5%.  Nog een stop in Turenne, oud vestings stadje, dat over de Dordogne vallei uitkijkt. Veel toeristen, maar 200m eruit en niemand is meer te zien. Erg steil weggetje om eruit te komen, 18% voor 200m, maar het lukte. Ik had een kleine pauze met een reep en yoghurt genomen, krachtvoer.  Hierna weer zo een lange afdaling waarbij je over de heuvelrug ging, prachtig uitzicht links en rechts. Alleen de weg , hobbelig, de Fransen hebben waarschijnlijk wat asfalt over een paard & wagen pad gegooid, en een beetje aan gedrukt. Tegen 5u in Martel, leuk plaatsje , ook hier was een camping. Maar ik wou de Dordogne rivier halen. Eerst weer een klimmetje om de stad uit te komen, maar dan ging het omlaag 8km tot aan de rivier. Voor dat ik er erg in had, zat ik naast de route, een stukje terug omhoog dan of gewoon door naar het volgende stadje aan de Dordogne. Leek of de weg er over heen ging, maar een bord gaf aan dat je in het water zou belanden. Dus ietsje terug en weer op de route. Nog een klein klimmetje en toen bij de Dordogne, eerste camping bekeken dat was niks. Over de brug leg de 2de camping, La Plage, en je kon de tenten al zien staan.
Ik kreeg ook meteen een plaats aangewezen bij de Dordogne rivier en inschrijven etc kon later. Eerst maar een biertje, en een hamburger, hadden de gebroeders ook!
Nog een telefoon met het Alleveere team gedaan, blijkbaar was alles duidelijk en hoefde ik niks meer te doen.