Bac Ha - Pho Rang 65km

6 mei 2018 - Bac Ha, Vietnam

We waren vroeg wakker wantende zondagmarkt van Bac Ha lag vlak bij onze kamer.

Eerst naar de zondag markt van  Bac Ha, voordat we ontbijt deden, anders zat je toch maar tussen de Franse hotelgasten. Op de markt veel groente, medicinale kruiden,  veel dieren zoal kippen, eenden en hondjes, maar ook ook paarden en waterbuffels. Echt een regionale markt waar veel stammen, tribes, kwamen om te verkopen en kopen. Souvenirs gekocht zoals een pet, hoed en een originele van Montfort tribe hoofddoek, had welwater nodig voor die goed zat. Nog langs de koffie en thee markt gegaan. Erg veel fotos gemaakt van vrouwtjes in authentieke kledij, de mannen hebben die blijkbaar niet.

Ontbijt bij het hotel, vandaag was het weer goed het was droog, dus weer terug naar de markt., over de brug was een veemarkt voor buffels. Jos mengde zich tussen de boeren en waterbuffels, al stappend de shit vermijdend. Maar zijn schoenen hebben nog de hele dag naar de buffel shit geroken, in het volgende hotel heeft ie ze flink zuiver gespoeld en afgeborsteld.

Weer terug naar hotel om de fietsen op te zadelen en checkout. Het was inmiddels half twaalf en voordat we terug omlaag fietsen hebben we een uitgebreide Lunch genomen. Om half een begonnen met de 15km lange en schitterende afdaling. Terug beneden was het opvallend dat iedereen ons groet, hello, hello en we worden gefilmd. Het was ook warm beneden, 30c. De vele honden zijn  te duf zijn om te waken. Bij de bacgnam y splitsing even een pauze genomen. Op die plek viel gisteren de Fransman en heeft Jos de gewonde van gisteren gebeld. Hij lag in het ziekenhuis in Hanoi en alles was ok. Zijn scooter stond er nog, een foto van gemaakt, ze zouden hem komen ophalen. Het was echt warm weer, nu waren we nat van het zweet i.p.v. regen. Nog maar een pauze. Ze namen ons mee naar achter waar we terecht kwamen in een sooort koelcel waar ze aan het  karaoken waren. Wij moesten meezingen, maar dat lukt niet zo goed met die Vietnamese tekst. Normaal gaat ons dat vloeiend af natuurlijk!!!!

Verder met mooie route door een vallei wel enig stijgen en dalen, veel houtzagerijen, en triplex drogen. In phorang werden we op weg naar hotel aangesproken door meisje, ze wilde haar Engels willen oefenen. Het hotel was nogal karig en een bazige eigenaresse, die stuurde haar zoontje met onze paspoorten naar de politie, er tegenover i.p.v. een kopie te maken. Half 8 en het werd al donker. Redelijk restaurantje gevonden, ernaast was een offer ceremonie  voor een of andere God bezig. Weer meisje dat ons wil helpen en zo haar Engels oefent. Ze vertelde dat de meesten mensen om 7 uur op werk zijn, kinderen naar school.winkels zijn daarom om 6 uur al open.

Terug in het hotel onze eigen slaap zakken weer gebruikt, en de ventilatie op onze was gericht, hopelijk morgen alles droog. Dan hebben we 90km voor de boeg.

1. Thijs:
    7 mei 2018
    Tot mijn grote verbazing geen video van de Vietnamese karaoke. Camera stuk ? ;-)
  2. Jos Indenkleef:
    8 mei 2018
    Staat er nu wel op. Karaoke in een soort koelcel, terwijl het buiten 34 graden is.
    Wat wil je nog meer!!!!