23. Poulygon - Morlaas

27 september 2021 - Morlaàs, Frankrijk

Maandag 27 September, de Pyreneeën in zicht.  64km 825hm

Goed geslapen, alleen weer te vroeg wakker, podcast Het Oog op Morgen maar beluisterd, zo blijf je op de hoogte van het nieuws. Om half8 de tent uit, het was bewolkt vandaag, geen opkomende zon, de tent zou dus niet droog worden, ok.  Lekker bakje koffie gezet en op mijn gemak ontbijt genomen.  Ik had de TGV geboekt, maar de pdf’s moesten op papier komen, mogelijk kon ik dat hier doen, en ja hoor.
Tent afgebroken en naar de camping boerderij, Dominque had ondertussen ze geprint. Heb ik haar betaald.
Uit Poulybon ging het al meteen omhoog, maar bij de hoofdweg kon ik plotseling de Pyreneeen zien, een bergmuur, daar zou ik niet overheen gaan gelukkig. Moest even door fietsen voordat ik mijn eerste koffie au-lait kon krijgen in Masiac, wel een mooi plein hadden ze daar.
Wat volgde was een pittige etappe met vele klims en afdaling, maar die bij ??? Spande de kroon, was wel 14%, hoewel het boekje 7% zei, toch gehaald maar die moet je niet te veel hebben. Gelukkig had ik goed gelunched bij  XXXX, de eerste keer binnen want het was een beetje frisjes vandaag. Langzaam kwam ik in de richting van Morlaas, waar een gite refugee zou zijn, bleek zo te zijn, alleen het telefoon nummer wat 07 7xxx en niet 06 7xxx zoals ik van de voice mail had verstaan. Was wel een drukke weg erheen. De gite pelegrin bleek naast de camping te liggen nabij de U supermarket , handig want ik moest nog wat boodschappen doen.
In de gite ware al 2 wandelaars aanwezig, een Fransman en nog jonge kerel uit Oekraine, die mekaar blijkbaar iedere etappe zowat tegen kwamen. Ze lagen te rusten van hun inspanningen.  De Oekrainer was blij dat ie een beetje engels kon babbelen ging hem goed af. Nog even naar de U supermarkt gegaan voor de yoghurts, kaas, vlees en wat cashew noten.  Daarna het dorpje in , waar niet veel te doen was (maandag avond). Maar het enige cafe dat open was met terras bleek die avond eerste opening te hebben. Ik bestelde er een vlees schotel, en daar had ik genoeg aan.
Terug naar de gite en nog een Leffe, van de U, genomen en dat was het voor vandaag. Morgen de laatste etappe!!!!

1. Noor:
    28 september 2021
    Wat een avontuur Jos! succes met de laatste etappe vandaag en tot gauw! Groeten,
    Noor en Ruud