Verkenning Kunming

24 april 2018

Kunming verkenning.

Redelijk geslapen, weliswaar in stukken, maar toch ongeveer de klok rond.

Uitgebreid ontbijt/gebruncht, zeer uitgebreide keuze, wewaren wel een van de laatsten.

Kleine wandeling luxe Kunming hotel, Miek spot meteen de naast gelegen Ierse pub!!

¥ hadden we nodig en na een tweetal andere bankovervallen uiteindelijk deBank of China overvallen, zij robt ons echter.

Via Kleine straatjes terug met life kip op het menu, dwz de kippen zaten in een kooi en je kon ze zo aanwijzen. Bij sommige zag echter alleen de kippenpoten vanonder een doek uitsteken.

Omkleden en nog een kop koffie bij de receptie, terwijl Jos de fietsen uit het kantoor van de manager gehaald, smokkelde, maar wie van de gasten heeft dan ook twee fietsen bij zich.

Combi wandeling fietstocht door Kunming centrum en park green lake. Verkeer is goed geregeld in Kunming, lopen met fiets aan de hand op winkel promenade mag echt niet. Parkeervakken voor scooters alle elektrisch, en apart voor fietsers, met een wachter erbij. Enkele mobiel shopjes af gegaan voor een Sim kaart en een powerbank maar dat lukte niet. Bij de derde wel, een Mi Xiaomi powerbank 10kAh gescoord voor 200 ¥. Daarna via kleine weggetjes naar het Green Lake, al laverend tussen het verkeer, wat best meeviel. Bij het meer zaten  de Vissers een kant, aan de overkant groepjes mensen, met muziek en dans. Complete groepjes oude dames en ook jonge dames en mannen die danspasjes deden. Jos probeerde het wel maar hij kon het niet volgen, veel tw warm ook 28 graden. Optreden van bandjes met zangeressen en danseres, publiek in de schaduw onder de boompjes.

Nog een zanger, ijsje erbij en relaxen.

Daarna verder langs een oude kazerne, aan de overkant van het meer. Wij erheen maar er werd druk gebaart dat Jos niet moest doorlopen. Kwam een wisseling van de wacht aan, die we gefilmd hebben natuurlijk. Toen konden we door en d militaire Tentoonstelling gedaan, we weten nu alles van zuid Chinese opstand van 1911. De noorderlingen waren er echter niet zo blij mee.

Hierna terug via de route, we kwamen nog langs een echte MTB bike shop, maar ze hadden geen goed slot, wij hadden alleen een cijferslot met dun kabeltje bij ons, wel licht. Een klein beetje verdwaald maar daardoor kwamen we bij marktkraampjes uit, type vlooienmarkt. Teug via het de grote winkel promenade, Miek wou nog een t shirt kopen, maar die Nike winkels zijn alleen voor de good looks en niet voor de functionaliteit. Via het straatje met de nog enige authentieke houten huisjes terug richting hotel waar we door fietsten naar het familie restaurant van gisteren. Daar kon je lekker zitten en was het niet druk en goed eten. Ze erkende ons meteeen en we werden goed bediend. Het werd al donker, omkleden in het hotel en toen naar de Ierse pub, met twee dikke Belgisch trappisten de dag afgesloten. Moet kunnen!!

1. Jo:
    25 april 2018
    Goed begin van jullie reis. Hadden ze ook Chouff 🍻 ?
    Wanneer gaan jullie de fiets op, ik dacht vandaag (25/04).
    Veel plezier en geniet er van.
  2. Annette:
    Klinkt super! Vooral het bier😜
  3. Thijs:
    25 april 2018
    Mooi , Trappist in een Irish Pub in China , Hoe multiculti kan je het hebben :-)
  4. Xandra:
    28 april 2018
    OMG, dat je levende kippen moet aanwijzen welke je op je bord wilt hebben. Aan de andere kant..., verser kan t niet 😂😂